7.22 - Ritrovarsi soli

« Older   Newer »
 
  Share  
.
  1. ~» F e d e •
     
    .

    User deleted


    I always said I'd be happier alone. I have my work, my friends, but someone in your life all the time? More trouble than it's worth. Apparently, I got over it.
    [..]
    There's a reason I said I'd be happy alone. It wasn't 'cause I thought I'd be happy alone. It was because I thought if I loved someone and then it fell apart, I might not make it. It's easier to be alone, because what if you learn that you need love and you don't have it? What if you like it and lean on it? What if you shape your life around it and then it falls apart? Can you even survive that kind of pain? Losing love is like organ damage. It's like dying. The only difference is death ends. This? It could go on forever.



    Ho sempre detto che sarei stata più felice da sola. Con il mio lavoro, i miei amici, ma stare con qualcuno per sempre? Dà più problemi che vantaggi. A quanto pare, ho cambiato idea.


    C'è una ragione se dicevo che sarei stata felice da sola. Non è perchè pensassi che sarei stata felice da sola. Era perchè pensavo che se avessi amato un uomo e poi fosse finita, potevo non farcela. E' più facile stare da soli, perchè se impari che hai bisogno dell'amore e poi non lo hai? E se ti piace e ti appoggi ad esso? Se fondi la tua vita su di esso e poi tutto crolla? Potresti sopravvivere ad un dolore del genere? Perdere l'amore è come una lesione fisica, è come morire. L'unica differenza è la morte è un attimo. E questo? Può andare avanti per sempre


    Edited by McMarty - 12/7/2011, 20:33
     
    Top
    .
6 replies since 24/5/2011, 15:03   5993 views
  Share  
.